Interval Mix
Interval Mix je program koji se provodi koristeći raznovrsne intervale rada i odmora, a prilagođava se mogućnostima i znanju grupe. Intervalni trening predstavlja jedan od najboljih i najkompletnijih načina treniranja. Namjenjen je svima i može se prilagoditi sportašima i rekreativcima, osobama različitih sposobnosti i znanja, različitog stanja treniranosti i zdravstvenog statusa.

Osnovni cilj intervalnog treninga je omogućiti našem tijelu da funkcionira na najbolji mogući način koristeći kompleksne vježbe koje imitiraju pokrete iz svakodnevnog života, a provode se na siguran i učinkovit način. Ovakav način treniranja omogućuje razvoj, održanje i poboljšanje motoričkih i funkcionalnih sposobnosti: snage, jakosti, izdržljivosti (anaerobne, aerobne, mišićne), ravnoteže, fleksibilnosti, eksplozivnosti, brzine, agilnosti, koordinacije. Svakako nije zanemariv ni utjecaj na kompoziciju tijela: održanje poželjne tjelesne težine, smanjenje potkožnog masnog tkiva i učvrščivanje i oblikovanje mišića.

Budući se u intervalnom treningu koristi mnoštvo raznovrsnih vježbi i pokreta rekviziti koji se mogu koristiti su mnogobrojni: bučice, medicinske lopte, različita povišenja, prepreke, gume, vijače, elastične trake, girje (kettlebell), palice, pump setovi, ljestve za agilnost, boksačka oprema, balans daske, TRX, bugarske vreće...., a najčešće se koristi veliki repertoar vježbi gdje je glavno opterećenje težina vlastitog tijela. Koje rekvizite se koristi i u kolikoj mjeri ovisi o cilju koji se želi postići, dostupnosti rekvizita i veličini prostora, znanju i sposobnostima vježbača, ali i o maštovitosti instruktora.

Sve vježbe koje se provode prate prirodni obrazac kretanja i istovremeno uključuju u rad što više mišića i mišićnih skupina kroz relativno mali broj vježbi na jednom treningu. Upravo ta kompleksnost pokreta u velikoj većini vježbi djeluje na mišiće trbuha i donjeg dijela leđa (prirodni mišićni korzet ili core) koji su izuzetno važni za pravilno i dobro funkcioniranje organizma, a kod mnogih osoba su najslabija karika u tijelu. Intervani trening podrazumijeva rad u određenom vremenu s malim pauzama (intervalni način rada) kako bi se što učinkovitije iskoristilo vrijeme, te postigao željeni intenzitet i pojačao učinak vježbanja. Intervalni režim rada povećat će energetsku potrošnju što pomaže u eliminaciji suvišnog masnog tkiva i poboljšanju ukupnog tjelesnog fitnesa. Brojna znanstvena istraživanja potvrdila su pozitivan i nezamjenjiv učinak upravo intervalnog načina treniranja kao pomoći pri mršavljenju.

Intervalni trening omogućava istovremeno vježbanje osobama različitih sposobnosti, stupnja treniranosti i zdravstvenog statusa budući se vježbe i kretnje mogu individualno prilagoditi. Nema klasičnih kooreografija na koje smo navikli u grupnim fitness programima pa svatko može vježbati u skladu sa svojim mogućnostima.

U pripremnom dijelu sata (zagrijavanju) mogu se koristiti osnovni koraci iz klasičnih aerobnih programa ili standardne kretnje iz sporta kako bismo pripremili organizam za predstojeće napore u glavnom dijelu sata. Na kraju sata provode se vježbe istezanja, disanja i relaksacije.

Najvažnije je ne uspoređivati se s drugima već pratiti svoj osobni napredak, a u svakom treningu pružiti svoj maksimum i uspjeh neće izostati.

više o intervalnom treningu >>>