KAKO ODRŽATI MOTIVACIJU ZA REDOVITO VJEŽBANJE

Redovito vježbati čak i ako ste najveći vježbački freak, nije uvijek lako i ponekad je teško naći motivaciju za odlazak na trening.
Poslije treninga se često niti ne sjećate da ste možda željeli preskočiti vježbanje jer se uglavnom osjećate odlično. Umorno, ali odlično i zadovoljno.
Motivirati se za vježbanje ponekad je najteži dio treninga. Svi možemo pronaći najmanje 10 razloga zašto baš taj dan ne možemo/ne stignemo/ne želimo vježbati. Mnogi od vježbača navode da ih jako motivira dobar osjećaj poslije treninga kao i dobar trener/instruktor. Oni koji vježbaju u grupi vesele se pozitivnoj atmosferi, druženju s vježbačima, samom treningu čak i odlasku od kuće i potpunom „pražnjenju“ glave od svakodnevnih obaveza i problema. Žele taj sat, sat i pol samo za sebe!

Međutim, užurbani način života ponekad nas dovodi u situaciju da pristajemo na kompromise - možda ćete krenuti u najbliži fitness centar samo zato jer se nalazi u vasem kvartu, možda ćete pristati na grupni program koji vam ne odgovara i na trenera s kojom niste super zadovoljni samo zato jer je to jedino vrijeme u tjednu koje možete odvojiti za sebe između razvoženja djece, svog posla i ostalih obaveza.

Vježbanje kod kuće možda je način kako možete uklopiti redovite treninge u svoj raspored. Treninzi „koji dolaze k vama doma“ ipak će vam oduzeti manje vremena. Naravno, pod uvjetom da vam to odgovara jer i kad ste kod kuće možete naći 10 razloga zašto upravo sad ne možete vježbati.

Kako si možete pomoći da ne preskačete treninge?

1. Postavite prioritete

Ako stvarno želite vježbati i postići cilj(eve) koje postavite pred sebe onda u svoj dnevni/tjedni/mjesečni raspored upišite vaše treninge odmah nakon vremena koje morate provesti na poslu ili neodgodivih obaveza koje imate u svom kućanstvu. Nek' redoviti trening bude visoko na listi vaših prioriteta, a onda u slobodno vrijeme "ubacujte" ostale obaveze koje imate.

2. Definirajte cilj koji želite postići

Svakog od nas pokreće nešto na vježbanje. Lakše je održati motivaciju ako pred sebe postavimo cilj - poboljšati kondiciju, povećati snagu mišića trupa, biti opušteniji, bolje se osjećati, smršaviti, oblikovati tijelo... dobar motiv pomoći će u ostvarenju bilo kojeg cilja koji postavite pred sebe. Važno je da je cilj realan i da ne očekujete promijene "preko noći". Redovito vježbanje sigurno će vam omogućiti da se već nakon 2-3 tjedna osjećate bolje, bit' ćete zadovoljniji sobom i činjenicom da činite nešto dobro za sebe.

3. Pronađite dobrog trenera/instruktora/voditelja

Samostalno vježbanje (ma koliko vi znali o vježbanju) često donosi sporije rezultate od onih treninga koji su stručno vođeni bilo da se radi o individualnim, poluindividualnim ili grupnim treninzima.
Stručna osoba vam sigurno može ponuditi kvalitetniji trening pazeći na vaše trenažne mogućnosti, ali i zdravstveno stanje. Dobar trener će vas naučiti kako tehnički pravilno izvesti pojedinu vježbu kako ne bi došlo do ozljede ili oštećenja, a također vas dodatno motivira u provođenju svakog pojedinog treninga.

4. Definirajte dane i vrijeme treninga i pridržavajte se zadanog rasporeda

Vježbanje u dvorani ili kod kuće što vam štedi vrijeme na odlazak i dolazak je vaš odabir. Možete i kombinirati ovisno o vašim dnevnim obavezama. Vi svakako trebate učiniti napor da na vrijeme krenete u dvoranu ili da se na vrijeme uključite u online trening. Online treninzi u realnom vremenu vas tjeraju da poštujete raspored jer su zadani u vremenu i tjednu i ne možete odlučiti da ćete vježbati kasnije. Prednost je što često u online ponudi postoje i treninzi koji traju kraće od uobičajenih 60 minuta (u ponudi su često treninzi od 30 - 45 minuta) pa ćete tako lakše naći način da vježbate češće po pola sata što će, ako je trening kvalitetan i dobro osmišljen, biti sasvim dovoljno. Pola sata vježbanja je idealno i za one koji imaju malu djecu jer ne moraju osigurati čuvanje, a mogu odabrati vježbanje u vrijeme kad dijete spava ili se igra. Pola sata je samo 2% vremena u danu, iskoristite ga za trening.

5. Definirajte prostor u kojem možete vježbati online

Ako ste se odlučili za stalne ili povremene online treninge pokušajte pronaći 3-4 kvadrata u stanu gdje vaše vježbanje neće smetati ukućanima ili gdje oni neće smetati vama. Možda morate pomaknuti neki lagani komad namještaja ali važno je da se u tom prostoru osjećate dobro.

6. Oprema i rekviziti za vježbanje nek budu lako dostupni

Svi rekviziti, tenisice, ruksak i prostirka za vježbanje trebali bi biti na dohvat ruke ili na mjestu s kojeg ćete ih lako uzeti kad odlazite vježbati u dvoranu ili kad vježbate od kuće. Na taj način smanjit ćete vrijeme pripreme i biti zadovoljniji što ne gubite vrijeme.

7. Ako vježbate online osigurajte si dobru brzinu interneta, laptop ili mobitel

Online vježbanje zahtjeva dobar prijenos podataka pa je ponekad bolje spojiti se "preko žice" osobito ako je u isto vrijeme u vašem domaćinstvu još netko na internetu.

8. Obavijestite svoje ukućane i prijatelje o vremenu vaših treninga

Svatko od nas ima način kako funkcionira u svom domu, ali nenajavljeni dolazak prijatelja baš u vrijeme kad vježbate kod kuće ili odlazite na vježbanje u dvoranu nije najsretnije riješenje. Obavijestite svoje ukućane i prijatelje u koje se vrijeme rekreirate i dajte im do znanja koliko je to vama važno. Druženje ili obavljanje nekih kućanskih poslova može se lako pomaknuti. Važno je samo koliko ste ustrajni u svojoj odluci.

Ostanite motivirani jer redoviti trening treba biti sastavni dio našeg života.



KONTAKT


mail
facebook kontakt-lokacija