TEKSTOVI O VJEŽBANJU, TRENINGU, PREHRANI I ZDRAVLJU

Nedovoljna razina tjelesne aktivnosti postala je veliki javno zdravstveni problem "civiliziranog društva" na svim razinama. Povećanje ukupne tjelesne aktivnosti cilj je kojem svi težimo. Redovita, kontinuirana i primjerena tjelesna aktivnost neophodna je suvremenom čovjeku, značajno doprinosi prevenciji bolesti i unaprijeđenju zdravlja, te pozitivno utječe na mnoge aspekte svakodnevnog života.
Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije tjelesna neaktivnost ubraja se među deset vodećih razloga za nastanak brojnih bolesti, smrti ili invalidnosti. Koronarne bolesti srca na prvom su mjestu s 30% uzroka smrti u svijetu.
Želja nam je da svojim znanjem i iskustvom pomognemo u razumijevanju i provođenju zdravog načina života. Naši tekstovi zasnivaju se na znanstvenim i stručnim osnovama i nadamo se da će vam pomoći u shvaćanju važnosti provođenja redovite tjelesne aktivnosti i pravilne prehrane što će utjecati na volumen i čvrstoću mišićne mase, kao i na količinu masnih naslaga, uključujući i ukupni zdravstveni status. Za vas smo pripremili i jednostavne vježbe koje možete samostalno provoditi u svom domu.


Kako odabrati pravi program

Kreativni pojedinci i fitness industrija promovirali su do sada impresivan broj različitih aerobnih programa. Bezbroj različitih naziva ne znači nužno i originalan program
Kratka povijest aerobike

Aerobics, kao termin, pojam i sustav vježbanja prvi put se pojavljuje u knjizi "Aerobics", izdanoj 1968. čiji je autor američki liječnik i fiziolog dr. Kenneth H. Cooper
Što je bolje: aerobik ili teretana

Oko ovog pitanja se uvijek “lome koplja” i dolazi do zabuna. Najčešća je zabluda da je aerobika za žene, a teretana za muškarce. Odabir vježbanja prvenstveno se zasniva na afinitetima vježbača
Potrošnja kalorija i tjelesna aktivnost

Svi smo svjesni povezanosti tjelesne aktivnosti i povećane potrošnje energije što nam omogućava održanje ili smanjenje tjelesne težine. Često je potrošnja energije nešto manja nego što mislimo
Što je fitness? Kako biti fit?

Fitness se kao pojam u engleskom govornom području koristi u mnogim aspektima života, a označava postizanje i zadržavanje dobrog psihofizičkog stanja
Mršavljenje i pilates

Iako Pilates tehnika poboljšava sveukupnu tjelesnu kondiciju, to nisu vježbe koje će pomoći u višoj energetskoj potrošnji i sagorjevanju znatne količine potkožnog masnog tkiva
Voda i tjelesna aktivnost

Osobe koje su tjelesno aktivne trebaju obratiti posebnu pažnju na odgovarajuću količinu tekućine. Važno je spriječiti nastup žeđi kako bi se postigli maksimalni rezultati i spriječila dehidracija
Kako samostalno odrediti intenzitet vježbanja

Između visine srčanog pulsa i intenziteta vježbanja postoji linearan odnos: što je vježbanje intenzivnije, povećava se srčani puls i povećava se potreba organizma za kisikom
Vježbati - zašto, kako, što & koliko

Redovito tjelesno vježbanje pomaže nam da izgledamo i osjećamo se bolje, da budemo zadovoljniji, puni samopouzdanja i, što je najvažnije, redovita tjelovježba pomaže u očuvanju i unaprijeđenju zdravlja
Koreografije u programima aerobike

Ako izbjegavate dolazak na grupne fitness programe jer mislite da ne možete pratiti koreografiju - niste u pravu. Komplicirana koreografija ne mora biti sastavni dio sata
Vrste pilates treninga

Tijekom godina Pilates vježbe dobile su mnogo različitih oblika. Neki su stilovi poprimili terapeutski pristup, sličniji korektivnoj gimnastici gdje se vježbe izvode sporije i preciznije
Razlike između aerobne i anaerobne aktivnosti

Uspušemo se pokušavajući "uhvatiti" tramvaj, penjući se po stepenicama u povratku s placa ili u pokušaju plivanja do čamca vezanog malo dalje od obale. A činilo se da je tako blizu
Cueing - poštujte naše znakove

Ako vaš voditelj maše rukama, odbrojava prstima, te srednjim prstom i kažiprstom pokazuje na svoje oči, ne brinite, nije to neki čudan način vježbanja
Intervalni način vježbanja - viša energetska potrošnja

Do nedavno se smatralo da se potkožno masno tkivo najbolje troši aerobnim treningom umjerenog intenziteta što opovrgavaju nova znanstvena saznanja
Aerobni trening - što je to?

Aerobni trening određen je odgovarajućim odabirom tjelesne aktivnosti, njezinim trajanjem i intenzitetom vježbanja. Učestalost vježbanja u također doprinosi postizanju pozitivnih učinaka aerobnog treninga
Podjela i nazivi grupnih fitness programa

Raznolikost naziva grupnih fitness programa ponekad može zbuniti vježbače, ali ime programa privlači ljude koji uvijek žele probati nešto novo i drugačije